Steg 1 - deklarering av pakke

Gå til detalj vinduet for ordrebehandling.




Se området «Bring Frakt Bestilling»
 
Første fanen «Ordre» benyttes til å legge inn kontaktinformasjon, melding til Bring og fraktdato. Standard verdiene hentes i fra innstillingene i modulen. Ønsker du å korrigere denne, så kan du gjøre dette også i vinduet ovenfor. Angi fraktdato (på når pakken leveres/hentes av Bring). Sett fraktdato til når pakken leveres inn på postkontor.

Steg 2 – Angi kolli informasjon

Klikk på fanen «Pakker»



Angi her informasjon per kolli (1 linje per kolli).

  • Varer beskrivelse – Tekstbeskrivelse på hva pakken inneholder (synlig på etikett)
  • Vekt (gram) – angi vekt i gram
  • Høyde (cm) – angi høyde på pakke i cm
  • Bredde (cm) – angi bredde på pakke i cm
  • Lengde (cm) – angi lengde på pakke i cm

Steg 3 – Klar til bestilling

Klikk på «Legg» knappen







Når knappen «Bestill» er synlig, er man klar til å foreta en bestilling mot myBring. Trykk på «Bestill» knappen når alt er klart


Steg 4 – Etikett og sporingsnummer

Når knappen «Bestill» er trykket på, endres status til «Bestilt» og knappen «Vis etiketten» blir synlig. Klikk på knappen, og skriv ut etikett. Du kan enten benytte etikettskriver eller vanlig skriver.


Sporingsnummer blir lagt til ordren automatisk, og e-post sendes ut til kunden med sporingsnummer. Samtidig blir pakken innmeldt i systemet til Bring, samt at kunden kan spore pakken via nettsiden til Bring/Posten eller APP til mobiltelefon. Status på pakke vil først få «Forhåndsmeldt pakke» - og sporing av pakken blir først synlig i Bring sine systemer når pakken blir ankomstregistrert til nærmeste postkontor/terminal.